Xtra <3

Jag hittade en bild nyss på Xtra där hon bor nu, jag saknar henne sjukt mycket, jag älskar verkligen denna hästen! Hon är sjukt speciell, hon betyder SJUKT mycket för mej.
När vi köpte henne kunde hon INGENTING, knappt galoppskänkel. När Britta skulle hoppa henne första gången visste vi ju inte att hon inte visste hur man gjorde, så hon gjorde nåt slags helikopterhopp och britta flög som en vante. Sen la vi ner hoppningen för ett tag. Sen efter nåt år skulle jag testa igen. Började med bommar, i början hoppade hon över dom, men sen bara hon travade över, helt klockrent. Sen satte vi upp ett minihinder på kanske 30 cm, och hon hoppade helt perfekt! Väldigt högt över, men ändå helt klockrent! Där slutade vi för den gången, men andra gånger jag hoppade henne hoppade vi upp till 90 cm, javet det låter lågt men det är VÄLDIGT högt för Xtra som knappt hade hippat ett hinder i hela sitt liv. I den stunden var jag så stolt över henne att jag kunnat spricka! <3

Xtra, jag hoppas du har det bra hos Kikki, Axelina, Hilda och Elvira! <3
Jag älskar dej! <3



Xtra och Elvira <3



Bara för att hon är sjukt charmig!

//ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0